Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Enstitüsü »  Uluslararası Ticaret Anabilim Dalı

Genel Bilgi

Yoğun rekabet koşulları altında olan işletmelerin ekonomik ve ticari faaliyetleri, 21. yüzyıla damgasını vuran küreselleşme ile daha zor şartlarda sürdürülmektedir. Bu şartlar altında, özellikle uluslararası vizyona sahip, ihracat ve ithalat performanslarını iyileştiren uluslararası ortaklıklar ve sözleşmeler yoluyla ilişkilerini sağlıklı hale getiren işletmeler daha başarılı olabilmektedir. Dolayısıyla, ülkemizin ve işletmelerin uluslararası ticaret konusunda ihtiyaç duydukları insan kaynaklarını yetiştirmek ve bu yöndeki taleplerine yanıt vermek, bu konularla ilgili kişilere uzmanlık kazandıracak ileri seviyede bir eğitimle mümkündür. Uluslararası Ticaret ve bu alanın vazgeçilmez tamamlayıcısı olan Uluslararası Pazarlama alanlarında uzmanlaşmak isteyen öğrenciler için, birbirini tamamlayan bu alanları kapsayan çeşitli sektörlerde ihtiyaç duyulan ?Uluslararası Ticaret ve Pazarlama? konularında derinlemesine bilgiye sahip, güncel uluslararası işletme faaliyetlerine hakim ve dış ticaret sorunlarına etkili çözümler üretebilen nitelikli işgücünün varlığı ile mümkündür. Uluslararası Ticaret ve Pazarlama Yüksek Lisans Programı, bu amaca yönelik işgücünün yetiştirilmesini hedeflemektedir.

Bölümler

  • Uluslararası Ticaret Anabilim Dalı
  • Uluslararası Ticaret ve Pazarlama Tezli Yüksek Lisans Programı
  • Uluslararası Ticaret ve Pazarlama Tezsiz Yüksek Lisans Programı