Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Enstitüsü »  İşletme Doktora Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ1 + UYGULAMA (Saat)AKTS
STRATEJİK İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ İŞLD681 --------- 3 + 0 15

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİDoktora
DERSİN YILI-
YARIYIL---------
AKTS15
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor İpek Kalemci Tüzün
Doktor Öğretim Üyesi Mehmet Çakar
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Stratejik insan kaynakları yönetimi yaklaşımının geleneksel yönetim yaklaşımından farkını öğrenir.
2) İnsan kaynakları yönetimi ve işletme stratejisinin nasıl bütünleştirilebileceğini bilir.
3) İnsan Kaynakları işlevlerinin(iş analizi, ücretlendirme, seçme ve yerleştirme, eğitim performans değerleme) stratejik rolünü anlar.
4) İnsan kaynakları yönetimi politikalarıyla rekabet avantajı sağlanabileceğini öğrenir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta İşletme stratejisi ve örgütsel yetenek
2. Hafta Küresel İKY: Değişim ve Çeşitlilik
3. Hafta SİKY: İK ve İşletme Stratejisinin Bütünleşmesi
4. Hafta Stratejik İK Planlama Ve Gelişim
5. Hafta Stratejik İş Analizi ve Tasarımı
6. Hafta Stratejik Seçme ve Yerleştirme
7. Hafta Stratejik Değerleme ve Ücretlendirme
8. Hafta Stratejik Eğitim ve Değerlendirme
9. Hafta Çalışan İlişkileri Yönetimi
10. Hafta Etik, Değerler ve SİKY
11. Hafta Profesyonel İK Yetkinliği ve SİKY
12. Hafta SİKY Etkinliğinin Değerlendirilmesi
13. Hafta Vaka Çalışması Tartışmaları
14. Hafta Vaka Çalışması Tartışmaları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARBoxall, P. and Purcell, J. (2003). Strategy and Human Resource Management, Basingstoke, Palgrave Macmillan.
Deb, T. (2006), Strategic Approach to Human Resource Management: New Delhi, Atlantic Publishers & Dist.
Lundy, O. ve Cowling, A. (1996), Strategic Human Resource Management: USA, Routledge.
Salama, G., Storey, J. ve Billsberry, J. (2005), Strategic Human Resource Management: Theory and Practice (2nd ed) USA, SAGE.
Schuler, Randall S., Jackson, Susan E. (2007), Strategic Human Resource Management, (2nd ed.) USA, Wiley - Blackwell.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Örnek Olay İncelemesi
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Makale Sunuşu125
Örnek Olay Sunumu125
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1       
P2  X      
P3    X    
P4    X    
P5       
P6       
P7       
P8       
P9       
P10      X   X
P11