Anasayfa  »  Fen Bilimleri Enstitüsü »  Biyomedikal Mühendisliği Tezsiz Yüksek Lisans

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ1 + UYGULAMA (Saat)AKTS
BİYOMEDİKAL MÜH. İÇİN SİNYALLER VE SİSTEMLERDE İLERİ KONULAR BME531 ------- 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezsiz Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-------
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) z-dönüşümü, Laplace dönüşümü, Fourier analizi konularını öğrenir.
2) Sayısal filtre tasarımını öğrenir.
3) Güç spektral kestirim yöntemlerini öğrenir.
4) Derste öğrenilenleri ödevlerde MATLAB veya benzeri programlarda uygulayabilmek.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Fourier Dönüşümü-sürekli zamanlı ve ayrık zamanlı, Ayrık Fourier Dönüşümü
2. Hafta Örnekleme teoremi, doğrusal zamanda değişmeyen sistemlerin analizi.
3. Hafta z-dönüşümü ve Laplace dönüşümü: kutuplar, sıfırlar, kararlılık ve nedensellik.
4. Hafta Fourier analizinde faz etkisi, gurup gecikmesi.
5. Hafta Zaman-frekans bölgesi analizi: Kısa zamanlı Fourier dönüşümü, Ayrık Dalgacık Dönüşümü (DWT).
6. Hafta Rastgele süreçler: Öz ilinti ve çapraz ilinti fonksiyonları, güç yoğunluk spektrumu, enerji spektrumu.
7. Hafta Sayısal filtre tasarımı: FIR ve IIR filtre tasarımları.
8. Hafta Sayısal filtre tasarımı: FIR ve IIR filtre tasarımları.
9. Hafta Doğrusal Öngörü (Kestirim) ve Optimum Doğrusal Filtreler: İleri ve geri doğrusal öngörü, doğrusal öngörü-hata filtrelerinin özellikleri.
10. Hafta Doğrusal Öngörü (Kestirim) ve Optimum Doğrusal Filtreler: İleri ve geri doğrusal öngörü, doğrusal öngörü-hata filtrelerinin özellikleri.
11. Hafta Güç Spektrumu Kestirim Yöntemleri: parametrik ve parametrik olmayan yöntemler.
12. Hafta Güç Spektrumu Kestirim Yöntemleri: parametrik ve parametrik olmayan yöntemler.
13. Hafta Biyomedikal işaretlerde uygulamalar.
14. Hafta Biyomedikal işaretlerde uygulamalar.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARDigital Signal Processing, Principles, Algorithms and Applications, 4th Ed. J.G.Proakis, D.G. Manolakis. Pearson Education, Prentice Hall.
Biomedical Signal Analysis: A Case Study Approach by Rangaraj M. Rangayyan, Wiley Interscience, 2001.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Örnek Olay İncelemesi,Eğitim-Uygulama,Sunum,Tartışma,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev330
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
DİL
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1  X   X   X  
P2  X   X   X  
P3        X
P4  X   X   X  
P5       
P6       
P7       
P8