Anasayfa  »  Fen Bilimleri Enstitüsü »  Mühendislik ve Teknoloji Yönetimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ1 + UYGULAMA (Saat)AKTS
PAZARLAMA YÖNETİMİ MT511 ----- 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezsiz Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-----
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Feride Bahar Işın
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Yönetimsel açıdan pazarlama bilgi ve becerilerini geliştirmek
2) Müşterileri ve rakipleri analiz ederek şirketlerin ürün, fiyat, tutundurma ve dağıtım ile ilgili stratejik karar verme süreçlerini anlamak
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Pazarlama ile ilgili temel kavramlar.
2. Hafta Pazarlamanın gelişim aşamaları.
3. Hafta Pazarlama fonksiyonları.
4. Hafta Pazarlamada karar verme.
5. Hafta Pazarlama planlaması.
6. Hafta Pazarlama yönetim süreci. Pazarlamanın çevre koşulları.
7. Hafta İşletme içi koşullar. İşletme dışı koşullar.
8. Hafta ARA SINAV
9. Hafta Genel çevre koşulları. Satın alma davranışları.
10. Hafta Hedef pazar kararları. Pazarlama karma elemanlarına ilişkin kararlar.
11. Hafta Ürün kararları. Fiyat kararları. Dağıtım kararları.
12. Hafta Tutundurma Kararları. Pazarlama örgütlemesi.
13. Hafta Pazarlama Faaliyetlerinin Denetimi.
14. Hafta Öğrenci Projeleri
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARACUNER Ş.A.: Müşteri İlişkilerinde Hareket Noktası: Müşteri Memnuniyeti ve Ölçümü, MPM Yayınları, Ankara, 2001.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Proje,Rapor Hazırlama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Proje120
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2
P1   
P2   
P3   
P4   
P5   
P6   
P7   
P8   
P9   
P10   
P11  X   X