Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Enstitüsü »  Radyo, Televizyon ve Sinema Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ1 + UYGULAMA (Saat)AKTS
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ RTS530 İkinci Yarıyıl (Bahar)-İkinci Yarıyıl (Bahar) 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI1
YARIYILİkinci Yarıyıl (Bahar)-İkinci Yarıyıl (Bahar)
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Şebnem Pala Güzel
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) bilimsel düşünüş ve bilimsel araştırma mantığını özümser.
2) bilimsel araştırmanın aşamalarını öğrenir.
3) bir araştırma önerisi yazma becerisi edinir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Bilgi, Bilgi Çeşitleri
2. Hafta Araştırmanın Tanımı ve Önemi, Bilimde ve Araştırmada Aranan Özellikler
3. Hafta Bilgi Edinme Yolları (Bireysel Yaşantılar, Otoriteler, Tümdengelim, Tümevarım, Hipotetik Dedüksiyon).
4. Hafta Bilimsel Yöntem, İşleyişi ve Aşamaları
5. Hafta Araştırma Çeşit ve Yöntemleri
6. Hafta Alt Problemler, Denence ve Sayıltı Kavramları, Veriler, Değişkenler
7. Hafta Alt Problemler, Denence ve Sayıltı Kavramları, Veriler, Değişkenler
8. Hafta Ara sınav.
9. Hafta Evren, Örneklem, Örnekleme Teknikleri,Veri ve Bulgularda Ölçütler, Geçerlik ve Güvenilirlik.
10. Hafta Araştırmalarda Rapor Yazma Teknikleri, Dipnot, Kaynakça Gösterme, Araştırma Etiği, Bir makale Nasıl Yazılır?
11. Hafta Araştırmalarda Rapor Yazma Teknikleri, Dipnot, Kaynakça Gösterme, Araştırma Etiği, Bir makale Nasıl Yazılır?
12. Hafta İncelenen makalelerin tanıtım ve eleştirisi, hazırlanan araştırma projeleri ile yazılan makalelerin sunumu.
13. Hafta Araştırmalarda Rapor Yazma Teknikleri, Dipnot, Kaynakça Gösterme, Araştırma Etiği, Bir makale Nasıl Yazılır?
14. Hafta İncelenen makalelerin tanıtım ve eleştirisi, hazırlanan araştırma projeleri ile yazılan makalelerin sunumu.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARAtaöv, T. (1989). Bilimsel Araştırma El Kitabı. Ankara: Savaş Yayınları.
Kaptan, S. (t.y.). Bilimsel Araştırma Teknikleri ve İstatistik Yöntemleri. Ankara.
Karasar, N. (1986). Bilimsel Araştırma Yöntemi-Kavramlar, İlkeler, Teknikler. Ankara.
Bailey, K. D. (1987). Methods of Social Research. NewYork: The Free Press.
Bickman, L. ve D. J. Rog. (Eds.) (1998). Handbook of Applied Social Research Methods. Thousand Oaks: Sage Publications.
Debus, M. (1995). Methodological Review: A Handbook for Excellence in Focus Group Research. Washington: HEALTHCOM.
Hansen, A.; S. Cottle; R. Negrine; ve C. Newbold. (1998). Mass Communication Research Methods. London: MacMillan Press Ltd.
Merton, R.K.; J.S. Coleman and P.H.Rossi. (1979). Qualitative and Quantitative Social Research. New York: The Free Press.
Neuman, W. L. (1997). Social Research Methods. Boston: Allyn and Bacon.
Oppenheim, A.N. (1986). Questionnaire Design and Attitude Measurement. England: Gower.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev110
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X     X
P2  X   X   X
P3  X    
P4    X  
P5  X    
P6  X   X   X
P7     
P8     
P9  X   X   X
P10     
P11  X    
P12  X   X   X
P13     
P14     
P15  X     X
P16     
P17     
P18     
P19     
P20      X
P21     
P22     
P23     
P24