Anasayfa  »  Eğitim Bilimleri Enstitüsü »  Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ1 + UYGULAMA (Saat)AKTS
YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRETİM TARİHİ TYÖ601 Birinci Yarıyıl (Güz)-Birinci Yarıyıl (Güz) 3 + 0 8

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI1
YARIYILBirinci Yarıyıl (Güz)-Birinci Yarıyıl (Güz)
AKTS8
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Abdurrahman Güzel
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Türk dilinin geçirdiği aşamaları öğrenecek
2) Türk dilinin öğretiminin geçirdiği aşamaları öğrenecek
3) Türk dilindeki değişimleri analiz edebilecek
4) Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi üzerine yazılmış eserleri analiz edebilecek
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Dersin tanıtımı, amaç ve kapsamı
2. Hafta Göktürkçe dönemi Türkçe öğretimi
3. Hafta Göktürkçe dönemi Türkçe öğretimi
4. Hafta Uygurca dönemi Türkçe öğretimi
5. Hafta Uygurca dönemi Türkçe öğretimi
6. Hafta Karahanlıca dönemi Türkçe öğretimi
7. Hafta Karahanlıca dönemi Türkçe öğretimi
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Osmanlıca dönemi Türkçe öğretimi
10. Hafta Osmanlıca dönemi Türkçe öğretimi
11. Hafta Osmanlıca dönemi Türkçe öğretimi
12. Hafta Türkiye Türkçesi dönemi Türkçe öğretimi
13. Hafta Türkiye Türkçesi dönemi Türkçe öğretimi
14. Hafta Türkiye Türkçesi dönemi Türkçe öğretimi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARArslan, M. (2012). Tarihi Süreçte Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi-Öğrenimi Çalışmaları. KSÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 9/2, 167-188.
Atalay, B. (1992). Divanü Lugat-it Türk Tercümesi I. Ankara: Türk Tarih Kurumu Yayınları.
Bayraktar, N. (2005). Yabancılara Türkçe Öğretiminin Tarihsel Gelişimi. Ocak 18, 2015 tarihinde http://turkoloji.cu.edu.tr/ adresinden alınmıştır.
Ercilasun, A. B. (2005). Başlangıçtan Yirminci Yüzyıla Türk Dili Tarihi. Ankara: Akçağ Yayıncılık.
Biçer, N. (2012). Hunlardan Günümüze Yabancılara Türkçe Öğretimi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 1/4, 107-133.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ödev110
Uygulama/Pratik110
Kitap Sunuşu110
Makale Sunuşu110
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1       
P2       
P3  X   X   X   X
P4       
P5       
P6  X   X   X   X
P7       
P8       
P9  X   X   X   X
P10  X   X   X   X
P11  X   X   X   X
P12       
P13  X   X   X   X
P14       
P15  X   X   X   X
P16       
P17       
P18       
P19  X   X   X   X