Anasayfa  »  Eğitim Bilimleri Enstitüsü »  Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ1 + UYGULAMA (Saat)AKTS
ÇOK DİLLİLERE TÜRKÇE ÖĞRETİMİ TYÖ615 --- 3 + 0 7

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL---
AKTS7
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoçent Doktor Ahmet Demir
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Çok dillik üzerine değerlendirmelerde bulunabilecek
2) Türkçe öğretimini çok dillilik açısından yorumlayabilecektir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Dersin tanıtımı, amaç ve kapsamı
2. Hafta Çok dillilik kavramı
3. Hafta Çok dillilik kavramı
4. Hafta Çok dillilik kavramı
5. Hafta Çok dillilik kavramı
6. Hafta Çok dillilere dil öğretimi
7. Hafta Çok dillilere dil öğretimi
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Çok dillilere dil öğretimi
10. Hafta Çok dillilere Türkçe öğretimi
11. Hafta Çok dillilere Türkçe öğretimi
12. Hafta Çok dillilere Türkçe öğretimi
13. Hafta Çok dillilere Türkçe öğretimi
14. Hafta Çok dillilere Türkçe öğretimi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARGüzel, A. (2010). İki dilli Türk çocuklarına Türkçe öğretimi (Almanya örneği). Ankara: Öncü Basımevi.
Güzel, A. (1987). Orta Avrupa'ya göçen Türk iş gücü ve Türk çocuklarının eğitim meselesi. Türkoloji Çalışmaları ve Federal Almanya'daki Türk Çocuklarının Eğitim-Kültür Problemleri Sempozyumu (s.95-105), Ankara: Hacettepe Üniversitesi.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Örnek Olay İncelemesi,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2
P1   
P2   
P3   
P4   
P5  X   X
P6   
P7   
P8   
P9  X   X
P10  X   X
P11  X   X
P12  X   X
P13  X   X
P14   
P15   
P16   
P17   
P18  X   X
P19  X   X