Anasayfa  »  Devlet Konservatuvarı »  Müzik Teorisi Sanat Dalı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ1 + UYGULAMA (Saat)AKTS
MODAL VE MAKAMSAL ARMONİ I DKS449 - 2 + 0 3

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS3
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Melik Ertuğrul Bayraktarkatal
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) çeşitli mod ve makamları tanır, analiz eder, mod ve makamlara ilişkin akor kuruluş ve bağlantılarını teorik ve uygulamalı olarak öğrenirler.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze %50 + Uzaktan Eğitim %50
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Mod ve makam kavramları,kuruluş özellikleri,
2. Hafta Dorian modu ve Hüseyni makamı dizilerindeki seslerin analizleri; yürüyücülük
3. Hafta Dorian modu
4. Hafta Hicaz makamı dizilerinin analizi, I. ve III. derece akorları ve III â?? I bağlanışı, çeşitli tonlarda uygulamalar.
5. Hafta Hicaz makamında III - I akor bağlanış zinciri ve uygulaması.
6. Hafta Phrygian modu ve akoru, Kürdi makamında I. ve III. Derece akorları ve III â?? I bağlanışı.
7. Hafta Phrygian modunda uygulamalar, Kürdi makamında III â?? I bağlanış zinciri.
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Dorian, Phrygian modlarının literatürdeki uygulamaları ve analizler, Lydian akoru uygulamalarının literatürdeki uygulamaları.
10. Hafta Segah makamı dizisi analazi, III. Derece Segah akoru, III - I bağlanışı ve III - I bağlanış zincirleri, Locrian modu.
11. Hafta Hüseyni, Hicaz ve Kürdi makamlarında diğer derece akorları.
12. Hafta Segah makamında IV. Ve V. derece akorları ve bağlanışları, ve diğer derece akorları.
13. Hafta Lydian modunun incelenmesi ve literatürden örneklerin analizleri.
14. Hafta Öğrenilen mod ve makamlarda analizler uygulamalar.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARBestecilik Bakımından Türk Müziği ve Armonisi, Kemal İlerici. Modal Jazz 1,2 Ron Miller. Modal Jazz, Bill Dobbins. The Jazz Chord and Scale Handbook, Gary Keller. The Lydian Chromatic Concept of Total Organization for Improvisation, George Russell. Contemporary Styles, John Mehegan. Akkord Lexikon, Harald Banter. Standdardized Chord Symbol Notation, Carl Brant and Clinton Roemer
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev110
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1
P1 
P2 
P3 
P4 
P5 
P6  X
P7 
P8 
P9 
P10 
P11 
P12 
P13 
P14 
P15 
P16 
P17 
P18 
P19 
P20 
P21 
P22 
P23 
P24 
P25 
P26 
P27