Anasayfa  »  Devlet Konservatuvarı »  Müzik Teorisi Sanat Dalı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ1 + UYGULAMA (Saat)AKTS
MODAL VE MAKAMSAL ARMONİ II DKS452 - 2 + 0 3

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS3
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Melik Ertuğrul Bayraktarkatal
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) çeşitli mod ve makamları tanır, analiz eder, mod ve makamlara ilişkin akor kuruluş ve bağlantılarını teorik ve uygulamalı olarak öğrenirler.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Saba makamı dizisinin analizi, Saba - Kürdi, tümderece akorları, III. Derece üzerine kurulan hicaz ve I. Derecede saba kalış, Saba Zemezeme, bağlanışlar ve uygulamalar.
2. Hafta Ionian ve Mixolydian modu, literatürden örnekler, analizler uygulamalar.
3. Hafta Rast makamı,tüm derece akorları, bağlanışlar ve uygulamalar.
4. Hafta Aeolian modu literatürden örnekler, analizler uygulamalar.
5. Hafta Nihavend makamı, tüm derece akorları bağlanışlar ve uygulamalar.
6. Hafta Makamlarda geçki kavramı, ve yakın makamlara geçkilere örnekler.
7. Hafta Makamlarda geçki kavramı, ve yakın geçkilere örnek uygulamalar.
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Mod ve makamlarda değiştirimli sesler ve armonizasyonu.
10. Hafta Karcığar makamı ve tüm derece akorları, Nikriz makamı tüm dereceler ve armonizasyonu.
11. Hafta Hüseyni makamında Karcığar , Rast makamında Nikriz, Segah makamında Hüzzam makamları ve armonizasyonları.
12. Hafta Slash akorlar, Polytonal akorlar, Karıştırılmış akorlar, analiz ve uygulamalar.
13. Hafta Öğrenilen mod ve makamlarda analizler, uygulamalar.
14. Hafta Öğrenilen mod ve makamlarda analizler, uygulamalar.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARBestecilik Bakımından Türk Müziği ve Armonisi, Kemal İlerici. Modal Jazz 1,2 Ron Miller. Modal Jazz, Bill Dobbins. The Jazz Chord and Scale Handbook, Gary Keller. The Lydian Chromatic Concept of Total Organization for Improvisation, George Russell. Contemporary Styles, John Mehegan. Akkord Lexikon, Harald Banter. Standdardized Chord Symbol Notation, Carl Brant and Clinton Roemer
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev110
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1
P1 
P2 
P3 
P4 
P5 
P6  X
P7 
P8 
P9 
P10 
P11 
P12 
P13 
P14 
P15 
P16 
P17 
P18 
P19 
P20 
P21 
P22 
P23 
P24 
P25 
P26 
P27