Anasayfa  »  Devlet Konservatuvarı »  Müzik Teorisi Sanat Dalı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ1 + UYGULAMA (Saat)AKTS
ARMONİ I YMT146 İkinci Yarıyıl (Bahar) 2 + 0 5

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI1
YARIYILİkinci Yarıyıl (Bahar)
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Ali Sevgi
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) verilen bir bas hattı üzerine ya da bir soprano hattı altına fonksiyonel armoniyi uygulayabilir, aynı çalışmayı değişik tekstürlere adapte edebilir, literatürden seçilmiş konuyla ilgili örnekleri analiz edebilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Dersin içeriğinin ve gerekliliklerinin anlatılması.Temel müzik bilgisinin hatırlatılması.4 sesli koral yazım tekniğinde parti idaresinin temel prensiplerinin anlatılması.
2. Hafta Kök halinde I - V bağlanışı.
3. Hafta Kök halinde I-IV-V bağlanışı. Bu konuların verilen bir şifreli bas, şifresiz bas veya soprano üzerinde uygulanması.
4. Hafta Minör tonlarda kök halinde I-IV-V bağlanışı.
5. Hafta Minör ve majör tonlarda I akorunun birinci çevriminin kullanılışı.
6. Hafta ARA SINAV
7. Hafta Minör ve majör tonlarda V akorunun birinci çevriminin kullanılışı. Bu konuların verilen bir şifreli bas, şifresiz bas veya soprano üzerinde uygulanması.
8. Hafta Melodik kurgu için temel prensiplerin kavratılması.
9. Hafta Kadans ikinci çevrim akorlarının anlatılması. Bu konuların verilen bir şifreli bas, şifresiz bas veya soprano üzerinde uygulanması.
10. Hafta Dominant yedili akoru ve kullanılışı. Bu konuların verilen bir şifreli bas, şifresiz bas veya soprano üzerinde uygulanması.
11. Hafta ARA SINAV
12. Hafta Akor dışı seslerin koral yazım prensipleri içerisinde uygulanması. Bu konuların verilen bir şifreli bas, şifresiz bas veya soprano üzerinde uygulanması.
13. Hafta Dominant yedili akorunun çevrimleri. Bu konuların verilen bir şifreli bas, şifresiz bas veya soprano üzerinde uygulanması.
14. Hafta Çizgisel ikinci çevrim akorları.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARTonal Harmony; Stefan Kotska, Dorothy Payne.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,practice
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav220
Ödev130
Devam110
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1
P1 
P2 
P3 
P4 
P5 
P6 
P7 
P8 
P9 
P10 
P11 
P12 
P13 
P14 
P15  X
P16 
P17 
P18 
P19 
P20 
P21 
P22 
P23 
P24 
P25 
P26 
P27