Anasayfa  »  Devlet Konservatuvarı »  Müzik Teorisi Sanat Dalı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ1 + UYGULAMA (Saat)AKTS
ARMONİ V YMT346 Altıncı Yarıyıl (Bahar) 2 + 0 4

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI3
YARIYILAltıncı Yarıyıl (Bahar)
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IÖğretim Görevlisi Duysal İmsel
Profesör Ali Sevgi
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) verilen bir bas hattı üzerine ya da bir soprano hattı altına fonksiyonel armoniyi uygulayabilir, aynı çalışmayı değişik tekstürlere adapte edebilir, literatürden seçilmiş konuyla ilgili örnekleri analiz edebilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Dersin içeriğinin ve gerekliliklerinin anlatılması. Dominant fonksiyonunun fonksiyon dışı kullanımları. Konunun verilen bir şifreli bas, şifresiz bas veya soprano üzerinde uygulanması. Literatürden seçilen örneklerin analiz edilmesi.
2. Hafta 9lu, 11li ve 13lü akorların kullanımı. Farklı tekstürel anlayışlar altında uygulamalar yapılması. Literatürden seçilen örneklerin analiz edilmesi.
3. Hafta Ortak sesli eksik beşli yedili akorları. Beğişik akor bağlanışlarıyla oluşturulan renk değişikleri. Geç romantik dönemde tonal armoninin kullanılışı. Konunun verilen bir şifreli bas, şifresiz bas veya soprano üzerinde uygulanması. Literatürden seçilen örneklerin analiz edilmesi.
4. Hafta Armonik yapının kontrpuanla ilişkisi. Genişletilmiş tonalite kavramlarının öğretilmesi. Farklı tekstürel anlayışlar altında uygulamalar yapılması.
5. Hafta Yirminci yüzyıl müziğine giriş: Empresyonizm ve uygulanan armonik yaklaşımlar. Literatürden seçilen örneklerin analiz edilmesi.
6. Hafta ARASINAV
7. Hafta Diyatonik kilise modları, pentatonik diziler, sentetik diziler. Farklı tekstürel anlayışlar altında uygulamalar yapılması. Literatürden seçilen örneklerin analiz edilmesi.
8. Hafta Genişletilmiş 3 sesli akorlardan oluşan armoni, poliarmoni, quartal ve secundal armoni. Farklı tekstürel anlayışlar altında uygulamalar yapılması. Literatürden seçilen örneklerin analiz edilmesi.
9. Hafta Paralellik ve planning kavramları. Pandiyatonizm. Blok akor kullanımları. Farklı tekstürel anlayışlar altında uygulamalar yapılması. Literatürden seçilen örneklerin analiz edilmesi.
10. Hafta Atonal teori. Farklı tekstürel anlayışlar altında uygulamalar yapılması. Literatürden seçilen örneklerin analiz edilmesi.
11. Hafta ARASINAV
12. Hafta 12-ton serializmi. Tonal serializm. Farklı tekstürel anlayışlar altında uygulamalar yapılması. Literatürden seçilen örneklerin analiz edilmesi. Final ödevi konusunun anlatılması: 1- Dönem içinde yapılan haftalık ödevlerden 3‘ünün birbirinden farklı 3 tekstüre uygulanması. 2- Literatürden seçilmiş, ders sorumlusunun önerdiği parçalardan öğrencinin seçeceği 1 adet parçanın analiz edilmesi.
13. Hafta Aleotorik ya da şans müziği. Genişletilmiş enstrumantal kullanımlar. Literatürden seçilen örneklerin analiz edilmesi. Final ödevleri ile ilgili danışılması.
14. Hafta Genişletilmiş enstrumantal kullanımlar. Literatürden seçilen örneklerin analiz edilmesi. Genel tekrar. Final ödevleri ile ilgili danışılması.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARTonal Harmony; Stefan Kotska, Dorothy Payne.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,practice
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav220
Ödev130
Devam110
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1
P1 
P2 
P3 
P4 
P5 
P6 
P7 
P8 
P9 
P10 
P11 
P12 
P13 
P14 
P15 
P16 
P17 
P18 
P19 
P20 
P21  X
P22 
P23 
P24 
P25 
P26 
P27