Anasayfa  »  Devlet Konservatuvarı »  Müzik Teorisi Sanat Dalı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ1 + UYGULAMA (Saat)AKTS
20. YY KOMPOZİSYON TEKNİKLERİ I YKM445 Yedinci Yarıyıl (Güz) 2 + 0 4

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI4
YARIYILYedinci Yarıyıl (Güz)
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoçent Fazlı Orhun Orhon
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) 20. yüzyılın ilk yarısında görülen belli başlı kompozisyon tekniklerini tanıyabilir, bu döneme ilişkin eser analizi yapabilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta "Tanışma ve 20. YY. Kompozisyon Teknikleri I dersinin, kullanılacak kaynakların ve derse çalışma şeklinin kısaca tanıtılması."
2. Hafta "Genişletilmiş tonalite kavramı ve literatürdeki uygulamaları. 1. Chopin - La minör prelüd, Op. 28, No. 2. 2. Scriabin - Prelüd, Op. 16, No. 4.Ya da eşdeğer parçaların analizi."
3. Hafta "Genişletilmiş tonalite kavramı ve literatürdeki uygulamaları. 1. Chopin - La minör prelüd, Op. 28, No. 2. 2. Scriabin - Prelüd, Op. 16, No. 4.Ya da eşdeğer parçaların analizi."
4. Hafta "Genişletilmiş tonalite kavramı ve literatürdeki uygulamaları. Brahms - Senfoni No.1, Op. 68, II’den kısa bir pasaj. Hugo Wolf - Das verlassene Mägdlein. Scriabin - 24 Prelüd’den Prelüd No. 2.Ya da eşdeğer parçaların analizi."
5. Hafta "Kilise modlarının kullanımı, ‘planning’ (paralelcilik), pentatonik mod ve tam ton gamının kullanımı. Debussy - Nocturns,
6. Hafta "Poliarmoni, sentetik modlar.Bartok - Playsong, Mikrokosmos’tan No. 105. Debussy - La Cathedrale engloutie, Prelüdler Kitap I’den. Bartok - Subject and Reflection, Mikrokosmos’tan No. 141. Stravinsky - The Masqueraders, Petrouchka’dan. Payne - Skipping.Dönem içi ödev konunuzu düşünmeye başlayınız."
7. Hafta "Ritm ve metrik yapı.Copland - Appalachian Spring, mm. 86-98.Stravinsky - Danse de la foire, Petrouchka’dan.Stravinsky - The Rite of Spring (Bahar Ayini) - Sacrificial Dance (The Choosen One).Carter - Yaylı Quartet No. 2, Bölüm 2, mm. 181-186.Carter - Yaylı Quartet No. 1, Bölüm 1.Messiaen - Quatuor Pour La Fin Du Temps (Quartet for The End of Time) (Zamanın Sonu İçin Quartet) - VI. Danse de la fureur, pour les sept trompettes, eserindeki temel ritmik yaklaşımlar.
8. Hafta "Oniki-ton diziselciliği.1. Finney - 24 Piano inventions - All Alone, No. 14.Webern - Symphony, Op. 21.Webern - Concerto, Op. 24.Dallapiccola - Quaderno musicale di Annalibera.Ya da eşdeğer parçaların analizi."
9. Hafta "Oniki-ton diziselciliği.Dallapiccola - Quaderno musicale di Annalibera.Ya da eşdeğer parçaların analizi."
10. Hafta "Dönem içi ödevlerin teslimi ve sınıf içindeki sunumu."
11. Hafta "Total serializm (Total diziselcilik).Boulez - Structures la, mm 1-7.Messiaen - Quatre Etudes de Rythme, Mode de valeurs et d’intensites.Ya da eşdeğer parçaların analizi."
12. Hafta "Milhaud’nun Klarinet Sonatı ve bu eserdeki temel kompozisyonel yaklaşımları.Final ödevinizin konusunu düşünmeye başlayınız."
13. Hafta "Stravinsky’nin Bahar Ayini adlı eseri ve bu eserdeki temel kompozisyonel yaklaşımları.Final ödevinin konularının belirlenmesi ve bildirilmesi.Ya da eşdeğer parçaların analizi."
14. Hafta "Texture (yazı stili) ve Genişletilmiş Enstrumantal Kaynaklar.Penderecki - Threnody for the Victims of Hiroshima.Ya da eşdeğer parçaların analizi."
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARV. Perschicetti, TwentiethÔCentury Harmony: Creative Aspects and Practice.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,practice
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ödev130
Devam110
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1
P1 
P2 
P3 
P4 
P5 
P6 
P7 
P8 
P9 
P10 
P11 
P12 
P13  X
P14 
P15 
P16 
P17 
P18 
P19  X
P20 
P21 
P22 
P23 
P24 
P25 
P26 
P27