Anasayfa  »  Fen Bilimleri Enstitüsü »  Sürdürülebilir Tarım ve Gıda Sistemleri Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ1 + UYGULAMA (Saat)AKTS
TARIMSAL ÇEVRE KİRLİLİĞİ VE ÇED STG527 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
DERS İÇERİĞİBu derste öğrenciler, çevre kavramı, ekosistem ve öğeleri, doğal ekosistemler ve özellikleri, enerji kaynakları ve sorunları, çevre sorunlarının ortaya çıkmasındaki nedenler, kirlenmenin tanımı, kirletici kaynakları, atıklar ve kirlenme, besin zinciri ve kirlenme, kirlilik çeşitleri, hava kirliliği ve kirleticiler, küresel ısınma atmosferi kirleten kaynaklar, tarımsal çevre kirleticileri, toprak kirliliği nedenleri, hava kirleticilerin toprağa etkileri, kirli suların tarımda kullanılması, arıtma çamuru ve toprak kirliliği, pestisitler, ağır metaller ve toprak kirliliği, toprak koruma yönetmelikleri, kimyasal gübreler ve toprak kirliliği, katı atık yönetimi, su kirliliği, suyun kirlenmesi ve su kirliliğinde kullanılan bazı kavramlar, Türkiye?de su kirliliği sorunları, sulak alanlar, çevresel etki değerlendirilmesi kavramı ve tarihçesi, çed aşamaları, çevresel etki yöntemleri, çevresel etki yönetmeliği, toprak kirliliği yönetmeliği, su kirliliği yönetmenliği ve hava kirliliği yönetmenliğini öğreneceklerdir.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR? Çevresel Etki Değerlendirme (Prof. Dr. Muzaffer Yücel) Baki kitabevi, 2001, Adana
? Çevre Kirliliği (Prof. Dr. Mümtaz Turgut Topbaş, Prof. Dr. A. Reşit Brohi, Yrd. Doç. Dr. Rüştü Karaman) Ankara, 1998

ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok