Anasayfa  »  Eğitim Bilimleri Enstitüsü »  Eğitim Yönetimi Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ1 + UYGULAMA (Saat)AKTS
EĞİTİM YÖNETİMİNDE KURAM VE UYGULAMALAR EYD653 Birinci Yarıyıl (Güz)-Birinci Yarıyıl (Güz) 3 + 0 7

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI1
YARIYILBirinci Yarıyıl (Güz)-Birinci Yarıyıl (Güz)
AKTS7
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoktor Öğretim Üyesi Deniz Örücü
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Eğitim yönetimi ile ilgili kuramları hatırlayıp, bu alanda karşılaştıkları problemlere uygulayabilirler
2) Yönetim süreçlerini eğitim yönetimi alanına uygulayabilirler
3) Eğitim sistemlerini amaç, yapı, süreç ve iklim boyutlarında analiz yapabilirler
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERyok
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Tanışma ve ders tanıtımı
2. Hafta Eğitim yönetimi alanının özelliği
3. Hafta Okula ilişkin görüşler/Sosyal bir sistem olarak okul
4. Hafta Paradigmalar/Yönetim kuramları ve süreçleri
5. Hafta Örgüt Kültürü ve Liderlik
6. Hafta Örgütlerde Güç ve Politika
7. Hafta Eğitim Politikaları
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Motivasyon ve İletişim
10. Hafta Örgütsel Değişimin Yönetimi
11. Hafta Eğitimde Hesapverebilirlik
12. Hafta Yönetimde Etik
13. Hafta Eğitim Yöneticilerinin Yetiştirilmesi
14. Hafta Dersin değerlendirilmesi
15. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARAkbaba-Altun, S. (2001). Örgüt sağlığı. Ankara: Nobel Yayınevi.
Başaran, İ.E. (2000). Eğitim yönetimi: Nitelikli okul. (4. Baskı).Ankara: Feryal
Matbaası. Bursalıoğlu, Z. (1991). Okul yönetiminde yeni yapı ve davranış. Ankara: Pegem.
Campbell, R. F., Fleming, T., Newell, J. J., Bennion, J. W. (1987). A history of
thought and practice in educatıonal administration. New York: Teachers College.
Çelik, V. (1999). Eğitimsel liderlik. Ankara: Pegem
Erçetin, Ş.(1999). Liderlik sarmalında vizyon. Ankara
Kaya, Y.K. (1993). Eğitim yönetimi: Kuram ve Türkiyedeki uygulama. (5. Baskı).
Ankara: Bilim Kitap Kırtasiye.
Özdemir, S (2013)Eğitim Yönetiminde Kuram ve Uygulama. Ankara: Pegem Akademi.
Şişman, M. (1998). Eğitim yönetiminde kuram ve araştırmada alternatif paradigma ve
yaklaşımlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 4(16), 395-422
Şimşek, H. (1997). Pozitivizm ötesi paradigmatik dönüşüm ve eğitim yönetiminde
kuram ve uygulamada yeni yaklaşımlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 3(1), 97-109.
Töremen, F. (2000). Kaos teorisi ve eğitim yöneticisinin rolü. Kuram ve Uygulamada
Eğitim Yönetimi, 6(22), 203-219.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Örnek Olay İncelemesi,Sunum,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme,Rapor Hazırlama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev110
Proje110
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1     
P2     
P3     
P4     
P5     
P6     
P7     
P8     
P9     
P10     
P11     
P12     
P13     
P14     
P15     
P16     
P17     
P18     
P19