Anasayfa  »  Sağlık Bilimleri Fakültesi »  Sosyal Hizmet Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ1 + UYGULAMA (Saat)AKTS
GENEL PSİKOLOJİ PSK100 İkinci Yarıyıl (Bahar) 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI1
YARIYILİkinci Yarıyıl (Bahar)
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IMüdür Yardımcısı Didem Sevük
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Farklı psikolojik akımlar arasındaki ayrımı yapabiliyor olmalarını
2) Herhangi bir psikoloji araştırma denencesinin (hipotezinin) nasıl ölçülebileceği ile ilgili adımları takip edebiliyor olmalarını
3) Temel psikolojik kavram ve kuramlara hakim olmalarını
4) İnsan davranışını açıklayan farklı psikolojik yaklaşımlar ve alanlar arasındaki ilişkiyi anlıyor olmalarını
5) Herhangi bir davranışın olası nedenlerini farklı parametreler açısından irdeleme becerisine sahip olmalarını
6) Psikolojinin alt alanları ile ilgili, temel psikolojik kavram ve kuramlara hakim olmalarını
7) Psikolojinin günlük yaşamdaki uygulamalarını görme ve analiz etme becerisine sahip olmalarını
8) Psikolojinin araştırma yöntemleriyle, psikolojinin zihin-beden (beyin) etkileşimi çerçevesindeki çeşitli inceleme alanlarıyla (duyumsama, algılama, düşünme, öğrenme, zeka, dil, vb.) tanışmasını sağlamaktır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Tanışma, Psikoloji Bilimi
2. Hafta Psikolojinin Bilimsel Yöntemleri
3. Hafta Davranışın Fizyolojik Temelleri
4. Hafta Duyum ve Algı
5. Hafta Bilinç Durumları
6. Hafta Öğrenme ve Bellek
7. Hafta Dil, Düşünme ve Zeka
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Motivasyon ve Duygu
10. Hafta Kişilik
11. Hafta Sosyal Psikoloji
12. Hafta Endüstri ve Örgüt Psikolojisi
13. Hafta Sağlık Psikolojisi
14. Hafta Klinik Psikoloji
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARKing, L. A. (2012). The science of psychology: An appreciative view. Boston: McGraw Hil.
Stanovich, K. E. (2004). How to think straight about psychology. Boston: Pearson.
Morris, C. G. (2007). Psikolojiyi anlamak. Ankara: TPD.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Mini-Sınav420
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6Ö7Ö8
P1               
P2  X   X   X   X   X   X   X   X
P3  X   X   X   X   X   X   X   X
P4               
P5  X   X   X   X   X   X   X   X
P6  X   X   X   X   X   X   X   X
P7  X   X   X   X   X   X   X   X
P8               
P9               
P10  X   X   X   X   X   X   X   X
P11               
P12               
P13               
P14               
P15               
P16  X   X   X   X   X   X   X   X
P17