Anasayfa  »  Sağlık Bilimleri Fakültesi »  Sosyal Hizmet Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ1 + UYGULAMA (Saat)AKTS
FELSEFE VE ELEŞTİREL DÜŞÜNCE SH117 Birinci Yarıyıl (Güz) 3 + 0 3

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI1
YARIYILBirinci Yarıyıl (Güz)
AKTS3
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoçent Doktor Emir Hasan Ülger
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Eleştirel düşünme eğilimlerini olumlu yönde geliştirmiş olacaklar.
2) Bilim - sahte bilim arasındaki farkların nasıl belirleneceğini öğrenir ve bu bilgileri ışığında karşılarına çıkan önermeleri sınayabilecekler.
3) Bilim ve bilimsel yönteme yönelik olumlu bir tutum geliştirebilecekler.
4) Kendi duygu ve düşüncelerini eleştirel düşünme sistematiği içerisinde sunabilecekler.
5) Çevresinde olup bitenleri sorgulama becerisi elde edecek ve bu sayede farkındalık düzeyini yükseltebilecekler.
6) Günlük hayatta karşılaştığı argümanların varsa tutarsızlıklarını analiz edebilecek yöntemleri bilip uygulayabilecekler.
7) Eleştirel düşünme pratiğini günlük hayatında da kullanabilecekler.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERBu derse ilişkin olarak önerilen ders bulunmamaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Akıl Yürütme ve Bilimsel Düşünme ve eleştirel düşünme
2. Hafta Argümanların Tanınması ve Değerlendirilmesi
3. Hafta Sahte Bilimsel Argümanların Yapısı
4. Hafta Benlik ve Farkındalık
5. Hafta Gerçek/Doğru Nedir?
6. Hafta Bilme Yöntemleri ve Düşünme
7. Hafta Ara Sınav
8. Hafta Dil, Düşünme ve Mantık
9. Hafta Düşünme Hataları
10. Hafta Tümevarım ve Tümdengelim
11. Hafta Kaynak Kullanımı ve Kaynak Güvenirliğinin Sınanması
12. Hafta Medya ve Eleştirel Düşünme
13. Hafta Eleştirel Düşünme Tabanlı İletişim
14. Hafta Eleştirel Düşünme - Psikoloji İlişkisi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARRuggiero, V. (2011). Beyond feelings: A guide to critical thinking. Boston: McGraw Hill.
Stanovich, K. E. (2004). How to think straight about psychology. Boston: Pearson.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev420
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6Ö7
P1             
P2             
P3    X   X        
P4             
P5          X   X  
P6             
P7             
P8             
P9             
P10             
P11             
P12             
P13          X    
P14             
P15             
P16             
P17