Anasayfa  »  Sağlık Bilimleri Fakültesi »  Sosyal Hizmet Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ1 + UYGULAMA (Saat)AKTS
OYUNLA İLETİŞİM SH121 - 2 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Bir iletişim aracı olarak oyunu tanımlayabilecekler.
2) Çocuklar için oyunun önemini kavrayabilecekler.
3) Çocukta gözlenebilecek ruhsal ve davranışsal sorunları ve bunlara ait nedenleri ifade edebilecekler.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERBu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Oyun terapisi yaklaşımları
2. Hafta Yeniden canlandırma, duyusal oyun ve somutlaştırma
3. Hafta Yansıtıcı oyun
4. Hafta Rol modelleri ve dramatik oyun
5. Hafta Oyun terapisi metotları
6. Hafta Öğrenme güçlüğü olan çocuklarda oyun terapisi
7. Hafta ARASINAV
8. Hafta Değerlendirme, tanı, yönlendirme
9. Hafta Oyun pratiğinde karşılaşılan güçlükler
10. Hafta Psikoterapi materyalleri
11. Hafta Oyun terapisi
12. Hafta Çalışma grupları
13. Hafta Çalışma grupları
14. Hafta Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1)Brewer, J.A. (2001). Introduction to Early Childhood Education. Preschool Through Primary Grades, Boston: Allyn and Bacon.
2)Hayes, K.; Creange, R. (2001). Classroom Routines That Really Work for PreK and Kindergarten. Scholastic Inc. New York, USA.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Proje,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev120
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1     
P2  X   X   X
P3     
P4     
P5      X
P6      X
P7     
P8     
P9     
P10     
P11     
P12     
P13     
P14     
P15     
P16     
P17