Anasayfa  »  Sağlık Bilimleri Fakültesi »  Sosyal Hizmet Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ1 + UYGULAMA (Saat)AKTS
İLETİŞİM BECERİLERİ SH123 - 2 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IÖğretim Görevlisi Didem Hekimoğlu Tunç
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) İletişimin kuramsal ve kavramsal boyutu ile ilgili faktörleri kavrayabilecekler.
2) İletişim çatışmalarının dinamiklerini öğrenebilmek ve çözüm yolları üretebilecekler.
3) Sözlü, sözsüz iletişim becerileri kazanabilecekler.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERBu derse ilişkin olarak önerilen ders bulunmamaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta İletişimin tanımı ve temel özellikleri
2. Hafta Dinleme Becerileri
3. Hafta Kendini İfade Etme Becerileri
4. Hafta İletişim Kalıpları / TA ve İletişim
5. Hafta Empati
6. Hafta Öfke Kontrolü
7. Hafta Ara Sınav
8. Hafta İletişim Çatışmaları
9. Hafta İletişim Çatışmalarında Arabuluculuk
10. Hafta İletişim Çatışmalarında Arabuluculuk
11. Hafta Farklı Müracaaatçı Grupları ile İletişim
12. Hafta Farklı Müracaaatçı Grupları ile İletişim
13. Hafta Öğrenci Sunumları
14. Hafta Öğrenci Sunumları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARBush, R.A.B., Folger, J. P. (2013). Arabuluculuk ve getirileri: Dönüşümsel Çatışma Yaklaşımı. (Çev: Gamze Sart). Ankara:Nobel.
Dana, D. (2000). Conflict resolution. Boston: McGraw Hill.
Dökmen, Ü. (2006). İletişim Çatışmaları ve Empati. Ankara. Sistem Yayıncılık
Folger, P., J., Poole, S., M., Stutman, K., R.(3013). Çatışma yönetimi: İlişkiler, gruplar, ve kuruluşlar için stratejiler (Çev: Akkoyun, F.). Ankara:Nobel.
Kaya, A. (2010). Kişilerarası İlişkiler ve Etkili İletişim. Ankara. Pegem Akademi Yayıncılık.
Öğülmüş, S. (2006). Kişilerarası Sorun Çözme Becerileri ve Eğitimi. Ankara. Nobel Yayın Dağıtım.
Rosenberg, M. B. (2005). We can work it out: Resolving conflicts peacefully and powerfully. CA: PuddleDancer Press.
Satir, V. (2001). İnsan Yaratmak. İstanbul. Beyaz Yayınları
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİSunum,Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Proje130
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
DİL
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1     
P2  X   X   X
P3     
P4     
P5      X
P6      X
P7     
P8     
P9     
P10     
P11     
P12     
P13     
P14     
P15     
P16     
P17