Anasayfa  »  Sağlık Bilimleri Fakültesi »  Sosyal Hizmet Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ1 + UYGULAMA (Saat)AKTS
ÇOCUKLARLA SOSYAL HİZMET SH352 - 2 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IÖğretim Görevlisi Mehmet Can Aktan
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Çocukluk dönemi özelllikleri ve sorunlarına ilişkin kavramları ve bu kavramların oluşumuna/çözümüne etki eden sistemleri bir bütün olarak kavrayabilecekler.
2) Çocuklarla iletişim kurma konusunda gerekli becerileri tanımlayabilecekler.
3) Çocukluk döneminde çeşitli riskler ve sorunlara ilişkin kapsamlı bir gözden geçirme yapabilecekler.
4) Çocukluk dönemi sorunları ile ilgili sosyal hizmet uygulaması gerçekleştirmek için gerekli teknikleri ve becerileri tanımlayabileceklerdir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERBu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Çocukluk kavramının ele alınması, tarihsel süreç içinde çocukluk kavramının gelişimi
2. Hafta Çocukluk döneminin gelişimsel açıdan ele alınması: çocukluk döneminde psikososyal gelişim özellikleri
3. Hafta Çocuklarla İletişim
4. Hafta Çocuklarla Çalışma İlkeleri ve Gerekli Beceriler
5. Hafta Çocuk hakları ve sosyal hizmet: Katılım, Çocuğun Yararı ve Çocuk Odaklı Bakış Kavramları
6. Hafta Çocuklara yönelik hizmetlere kısa bir bakış: Ülkemizde çocuklara yönelik hizmet sunan kuruluşların gözden geçirilmesi
7. Hafta Ara Sınav
8. Hafta Koruma altındaki çocuklarla çalışma: hizmetler, sorunlar ve sosyal hizmet müdahalesi
9. Hafta Sokak çocukları ve çalışan çocuklar ile çalışma: hizmetler, sorunlar ve sosyal hizmet müdahalesi
10. Hafta Suça yönelmiş çocuklarla çalışma: hizmetler, sorunlar ve sosyal hizmet müdahalesi
11. Hafta Şiddete maruz kalmış çocuklarla çalışma: hizmetler, sorunlar ve sosyal hizmet müdahalesi
12. Hafta Göçmen ve mülteci çocuklara yönelik sosyal hizmet müdahalesi
13. Hafta Engelli ve kronik hastalığa sahip çocuklara yönelik sosyal hizmet müdahalesi
14. Hafta Genel Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARFoley,P.,J.Roche, S. Tucker. (2001). Children in Society. Contemporary Theory, Policy, Practice. Palgrave, London.
Colton,M., R. Sanders, M.Williams.(2001). An Introduction to Working with Children. A Guide for Social Workers. Palgrave, LOndon.
Geldrard,K., D. Geldrard. (2001). Working with Children in Groups. A Handbook for Counsellors, Educators and Community Workers. Palgrave, London.
Sosyal Hizmet ve Çocuk Hakları: BM Sözleşmesi Profesyonel Eğitim Kitabı. Çev: Veli Duyan. Sosyal Hizmet Uzmanları Derneği Genel Merkezi, Ankara, 2004.
Koşar, G.N. (1992). Sosyal Hizmetlerde Aile ve Çocuk Refahı Alanı. 2. Baskı, İstanbul.
Gander, M.,H. Gardiner (1998). Çocuk ve Ergen Gelişimi.İmge Kitabevi, Ankara.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Sunum,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Ödev110
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
DİL
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1       
P2  X      
P3       
P4       
P5      X  
P6  X      
P7       
P8       
P9       
P10        X
P11       
P12        X
P13       
P14    X     X
P15       
P16       
P17