Anasayfa  »  Sağlık Bilimleri Fakültesi »  Sosyal Hizmet Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ1 + UYGULAMA (Saat)AKTS
TIBBİ SOSYAL HİZMET SH353 - 2 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoktor Öğretim Üyesi Seda Attepe Özden
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Sağlık alanında sosyal hizmet uzmanının rol ve sorumluluklarını tanımlayabilecekler.
2) Sağlık kuruluşlarında gerçekleştirilen sosyal hizmet uygulamalarının teorik temellerini kavrayacaklar.
3) Sağlık politikaları ile sosyal hizmet uygulamaları arasındaki ilişkiyi tanımlayabilecekler.
4) Hastalık, kayıp ve yas ile başa çıkma sürecinde müracaatçılarla etkili çalışabilecekler.
5) Sağlık hizmetlerinde karşılaşılan etik ikilemleri çözebilme yeteneğini kazanacaklardır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERBu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Tıbbi Sosyal Hizmete Giriş
2. Hafta Sağlık Kuruluşlarında Sosyal Hizmet Uzmanının Rol ve İşlevleri
3. Hafta Patch Adams: Film Gösterimi ve Tartışma
4. Hafta Patch Adams: Film Gösterimi ve Tartışma
5. Hafta Organ Nakli ve Sosyal Hizmet
6. Hafta Kronik Hastalıklar ve Sosyal Hizmet
7. Hafta Ara sınav
8. Hafta Çocuk, Yetişkin ve Yaşlılarda Psikiyatrik Hastalıklar ve Sosyal Hizmet
9. Hafta Böbrek Hastalıkları ve Diyalizde Sosyal Hizmet
10. Hafta Onkoloji ve Terminal Dönem Bakımı
11. Hafta Hasta ve Ailesi İle Çalışma
12. Hafta Tıbbi Sosyal Hizmette Grup Çalışması
13. Hafta Hasta Hakları
14. Hafta Sosyal Aksiyon/ Toplumla Çalışma Dünya Sağlık Örgütü /Uluslararası Boyut
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARDuyan, Veli, Sağlıkta Psiko-Sosyal Boyut: Tıbbi Sosyal Hizmet, Ankara, 72TDFO Ltd.Şti. 1996.
Germain, C.B., Advances in Clinical Social Work Practice, Washington D.C., NASW Press, 1985.
Cowles, L. Social work in the health field. Binghamton NY: The Haworth Pres, 2003.
Dziegielewski, S. F. The changing face of health care social work: Professional practice in managed behavioral health care. Springer: New York, 2004.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Rapor Hazırlama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Mini-Sınav110
Devam110
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
DİLİngilizce
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1          X
P2         
P3         
P4         
P5    X      
P6  X        
P7         
P8         
P9         
P10        X  
P11      X    
P12  X   X     X  
P13          X
P14         
P15         
P16  X       X  
P17