Anasayfa  »  Sağlık Bilimleri Fakültesi »  Sosyal Hizmet Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ1 + UYGULAMA (Saat)AKTS
GENÇLERLE SOSYAL HİZMET SH354 - 2 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IÖğretim Görevlisi Merve Deniz Pak
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Gençlerin psikososyal ihtiyaç ve sorunlarını anlayacaklar
2) Çeşitli özelliklere sahip gençleri değerlendirecek; uygun sosyal hizmet müdahaleleri planlayabilecek ve uygulayacak
3) Gençlere yönelik farklı sosyal hizmet yöntem ve tekniklerini kullanabilecekler
4) Ülkemizde gençlere yönelik hizmet sunan kaynakları etkili bir şekilde kullanabileceklerdir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERBu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Gençlik Dönemi Psikososyal Özellikleri ve Sosyal Hizmet Uygulamasına Yansımaları
2. Hafta Ergenlik Döneminde Risk Faktörleri ve Koruyucu Faktörler
3. Hafta Dünyada ve Türkiye'de Gençlik
4. Hafta Türkiye'de Gençlere Yönelik Politikalar ve Hizmetler
5. Hafta Genç Suçluluğu, Nedenleri, Sonuçları ve Sosyal Hizmet
6. Hafta Genç İşsizliği, Ekonomik ve Toplumsal Etkileri ve Sosyal Hizmet Müdahalesi
7. Hafta Ara Sınav
8. Hafta Erken ve Zorla Evlilikler ve Sosyal Hizmet
9. Hafta Genç Sığınmacıların Yaşadığı Sorunlar ve Sosyal Hizmet
10. Hafta Madde Kullanımı ve Gençlik
11. Hafta Gençlerin Psikolojik Sorunları, Depresyon, İntihar ve Çözüm Yolları
12. Hafta Koruma Altındaki Gençler
13. Hafta Sivil Toplum Örgütleri ve Gençlik
14. Hafta Gençlerle Grup Odaklı Sosyal Hizmet
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARCaregiver Understanding of Adolescent Development in Residential Treatment. Journal of Child and Adolescent Psychiatric Nursing, Kools&Spiers, 15(4)20220, s. 151-162.
Pathways of Adolescent Health: Early Intervention. Journal of Adolescent Health, Johnson, 31, 2002, s.240-250.
Implications for Developmental Theories for Counselling Adolescents in Groups. Adolescence, Ball. 14(55),1979, s.529.
In search of how people change: Applications to addictive behaviors. The American Psychologist (0003-066X). Prochaska, 1994, 30(9), 1834-1847
Delinquency and Antisocial Behavior: A Review of Family Processes and Intervention Research. Social Service Review, Smith&Stern. 71(3): 382-420, 1997.
Self-Perception in Late Adolescence: An Interactive Perspective. Adolescence, Klein, 30(119), 579
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Rapor Hazırlama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav120
Ödev130
Diğer110
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
DİL
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1    X    
P2  X   X    
P3       
P4       
P5  X     X  
P6  X      
P7       
P8       
P9       
P10    X   X   X
P11       
P12  X   X   X   X
P13       
P14      X  
P15       
P16       
P17