Anasayfa  »  Sağlık Bilimleri Fakültesi »  Sosyal Hizmet Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ1 + UYGULAMA (Saat)AKTS
OKUL SOSYAL HİZMETİ SH467 - 2 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Sosyal hizmet alanlarından biri olan okul sosyal hizmetinin gelişimi ve tarihçesine ilişkin fikir sahibi olacak.
2) Okulda çalışan sosyal hizmet uzmanının mesleki rol ve fonksiyonlarını kavrayacak.
3) Okul ortamında çocukların ve gençlerin karşılaştıkları psiko - sosyal sorunları tanımlayabilecek.
4) Çocuk ve gençlerin spesifik sorunlarına yönelik sosyal hizmet uzmanının sahip olması gereken müdahale becerilerini açıklayabilecek.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERBu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Giriş, Okul Sosyal Hizmeti Hakkında Genel Bilgiler
2. Hafta Okul Sosyal Hizmetinin Tarihsel Gelişimi
3. Hafta Okul Sosyal Hizmeti Uygulamalarının Genel Çerçevesi
4. Hafta Okul Sosyal Hizmet Uzmanının Rol ve Fonksiyonları
5. Hafta Okul Sosyal Hizmetinde Ekip Çalışması
6. Hafta Okul Çağı Çocuklarının Psiko-Sosyal Sorunları ve Okullarda Çocuklarla Çalışma
7. Hafta Ara Sınav
8. Hafta Ergenlik Dönemi Psiko-Sosyal Sorunları ve Okullarda Ergenlerle Çalışma
9. Hafta Okul Çağı Çocukları ve Aileleri ile İlgili Sosyal Düzenlemeler ve Yasalar
10. Hafta Kaynaştırma Eğitimi Alan Çocukların ve Ailelerinin Psiko-Sosyal Sorunları
11. Hafta Okullarda Sosyal Grup Çalışması
12. Hafta Koruma Altındaki Çocuklarla Okulda Çalışma
13. Hafta Okullarda Rehberlik ve Danışmanlık Hizmetleri Okullarda Çete Grupları, Özellikleri ve Çete Grupları ile Çalışma
14. Hafta Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARDupper, D. R. School Social Work: Skills&Interventions for Effective Practice. John Wiley&Sons, Inc. USA, 2003.
Kılıççı, Y., Okulda Ruh Sağlığı, Ankara, Şafak Matbaacılık, 1992.
Rose, S.R., Group Work with Children and Adolescent: Prevention and Intervention in School and Community Systems,Thousand Oaks, California, Sage Publications, 1998..
Openshaw, L. Social Work in Schools. Principles and Practice. The Guilford Press, 2008.
Kurtz P. D. Richard Bart P."Parent Involvement: Cornerstone of School Social Work Practice". Social Work. Sep. 1989.34.5;Proquest Social Science Journals.
Duman, N. Okullarda Çete Gruplarındaki Gençlerin Özellikleri Ve Bu Gruplara İlişkin Yapılabilecek Müdahaleler. Ders Notları
Ozbesler, C., Duyan, V. Okul Ortamlarında Sosyal Hizmet. Eğitim ve Bilim, 2009, Cilt 34, Sayı 154
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Sunum,Rapor Hazırlama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev110
Örnek Olay Sunumu110
Diğer110
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
DİLİngilizce
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1       
P2  X   X   X   X
P3        X
P4       
P5        X
P6  X   X   X   X
P7       
P8       
P9       
P10  X   X   X   X
P11        X
P12  X   X   X   X
P13  X   X   X   X
P14  X   X   X   X
P15       
P16       
P17