Anasayfa  »  Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu »  Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ1 + UYGULAMA (Saat)AKTS
SAĞLIĞI KORUMA VE GELİŞTİRME SHMY130 - 2 + 0 3

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİÖnlisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS3
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Hatice Nalan Özhan Elbaş
Doktor Öğretim Üyesi Fatma Şeyda Ökdem
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Sağlık ve sağlıkla ilgili kavramları bilir.
2) Sağlığı koruma ve geliştirme kavramlarını öğrenir
3) Sağlığı etkileyen faktörleri bilir.
4) Bireye olumlu sağlık davranışı kazandırmanın önemini kavrar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Sağlığın Tanımı, Sağlıkla İlgili Kavramlar
2. Hafta Sağlığı Koruma ve Geliştirme Kavramları Ve Davranışları
3. Hafta Türkiye'nin Temel Sağlık Sorunları
4. Hafta Ulusal ve Uluslar arası SağlıkÖrgütleri
5. Hafta Beslenme ve Kilo Kontrolü, Sağlığı koruma ve geliştirmede beslenmenin rolü, beslenme davranışlarını etkileyen faktörler
6. Hafta Sağlığı Geliştirme Programları Geliştirme: Egzersiz Yönetimi- Stres ve stres yönetimi
7. Hafta Ara sınav
8. Hafta Birey,toplum ve şiddet
9. Hafta Okul Çağı Çocuğu ve Adölesan Sağlığı ve Sağlığı Geliştirme
10. Hafta Yetişkin Sağlığı ve Sağlığı Koruma ve Geliştirme
11. Hafta Yaşlı Sağlığı ve Sağlığı Koruma ve Geliştirme
12. Hafta Yaşam Kalitesi
13. Hafta Öğrenci Sunumları(Sağlık Eğitimi ile İlgili)
14. Hafta Dersin Değerlendirilmesi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAREdelman CL, Mandle CL, (2002). Health Promotion Throughout the Lifespan, Mosby, Toronto.
Bek, N. (2008). Fiziksel Aktivite ve Sağlığımız, Klasmat Matbaacılık, Ankara.
T.C. Sağlık Bakanlığı Temel Sağlık Hizmetleri genel Müdürlüğü, Türkiye Obezite (Şişmanlık) İle Mücadele ve Kontrol Programı (2010-2014), 1. Basım, Sağlık Bakanlığı Yayın No: 773. Kuban Matbaacılık Yayıncılık, Ankara, 2010,
Öz, F. (2004). Sağlık Alanında Temel Kavramlar, İmaj İç ve Dış Ticaret A.Ş.
Tabak, R.S. (2000). Sağlık Eğitimi, Somgür Yayıncılık, Ankara.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Örnek Olay Sunumu120
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1  X   X   X   X
P2       
P3       
P4       
P5       
P6       
P7       
P8       
P9       
P10  X   X   X   X
P11