Anasayfa  »  Fen Bilimleri Enstitüsü »  Bilgisayar Mühendisliği Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ1 + UYGULAMA (Saat)AKTS
BİLGİSAYAR GRAFİĞİ BİL547 Program Ders Listesi-Program Ders Listesi-Program Ders Listesi-Program Ders Listesi---- 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYILProgram Ders Listesi-Program Ders Listesi-Program Ders Listesi-Program Ders Listesi----
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IÖğretim Görevlisi Oğul Göçmen
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Bilgisayar Grafiğinin temellerini öğrenir, grafik paketleri ve ilgili algoritmaları (doğru çizme, orta nokta, vb.) bilir.
2) Poligon doldurma algoritmalarını, görüntüleme listelerini, Bitmap, pixmap fonksiyonlarını, grafik çıktı ilkellerini öğrenir. OpenGL paketi kullanıcı etkileşimi.
3) İki ve üç boyutlu geometrik dönüşümleri ve ara yüz tasarımını bilir.
4) İki ve üç boyutlu kırkma algoritmalarını bilir.
5) Polihedronlar, yüzeyler, bezir eyrilerini öğrenir
6) Görülebilir yüzey algılama tekniklerini ve splineları öğrenir.
7) Tüm öğrenciler öğrendikleri bütün bilgileri kullanarak bir oyun projesi yapmayı bilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Bilgisayar Grafiğine Giriş: Uygulama Alanları, Grafik Sistemleri, Grafik Paketleri, OpenGL'e Giriş
2. Hafta Grafik Çıktı İlkeleri: Doğru-Çizim Algoritmaları, Orta nokta Çember Algoritması.
3. Hafta Grafik Çıktı İlkeleri: Poligon içi Doldurma Algoritmaları, OpenGL Poligon içi Doldurma Fonk, OpenGL Görüntüleme Listeleri, OpenGL Bitmap-Pixmap Fonksiyonları
4. Hafta Grafiksel Kullanıcı Ara yüzleri: Fare, Klavye Fonksiyonları, GLUT, GLUI paketleri; Grafiksel İlkellerinin Niteleyicileri, Bölge Doldurma Algoritmaları, Antialiasing
5. Hafta Geometrik Dönüşümleri: İki-Boyutlu Dönüşümler
6. Hafta Geometrik Dönüşümleri: Üç-Boyutlu Dönüşümler
7. Hafta Etkileşimli Girdi Yöntemleri ve Grafiksel Kullanıcı Ara yüzü
8. Hafta Ara-sınav
9. Hafta İki-Boyutlu Bakış, Kırkma Algoritmaları
10. Hafta Üç-Boyutlu Bakış: Orthogonal İzdüşüm; OpenGL Uygulamaları
11. Hafta Üç Boyutlu Bakış: Perspektif İzdüşüm; OpenGL Uygulamaları
12. Hafta Üç Boyutlu Nesne ifadesi: Polyhedronlar, Yüzeyler
13. Hafta Üç-Boyutlu Nesne İfadesi: Bezier Eğrileri, Spline'ler
14. Hafta Görünebilir Yüzey Algılama
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1. Computer Graphics Using OpenGL, 3/E; Francis S Hill, Jr., Stephen M Kelley; ISBN-10: 0131496700; ISBN-13: 9780131496705; Publisher: Prentice Hall; 2007
2. Lecture Notes
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Sunum,Deney,Sorun/Problem Çözme,Proje,Rapor Hazırlama,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev510
Mini-Sınav510
Proje110
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6Ö7
P1  X   X   X   X   X   X   X
P2  X   X   X   X   X   X   X
P3  X   X   X   X   X   X   X
P4  X   X   X   X   X   X   X
P5  X             X
P6              X
P7              X
P8              X
P9              X
P10              X
P11              X
P12              X