Anasayfa  »  Fen Bilimleri Enstitüsü »  Elektrik Elektronik Mühendisliği Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ1 + UYGULAMA (Saat)AKTS
İLERİ TÜMLEŞİK DEVRE VE SİSTEM TASARIMI EEM516 Program Ders Listesi-Program Ders Listesi-Program Ders Listesi-Program Ders Listesi------ 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYILProgram Ders Listesi-Program Ders Listesi-Program Ders Listesi-Program Ders Listesi------
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoktor Öğretim Üyesi Ercüment Karapınar
Doktor Öğretim Üyesi Alparslan Çağrı Yapıcı
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Tümleşik devre üretim tekniklerini bilir.
2) Analog ve sayısal tümleşik devre tasarım ve yapım yöntemlerini bilir.
3) VLSI tasarımda kullanılan mimarileri ve yapıları bilir.
4) Sayısal bir tümleşik devre tasarlar.
5) Tasarlanan sayısal tümleşik devre veya sistemi analizini ve testini yapar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta NMOS ve CMOS teknolojisi
2. Hafta Transistör devrelerinin modellenmesi
3. Hafta CMOS devre ve sistem tasarımı
4. Hafta CMOS devre ve sistem tasarımı
5. Hafta Bilgisayar destekli CMOS devre ve sistem tasarımı
6. Hafta Pekiştirme ve kıtlık tipi MOS transistör modelleri
7. Hafta MOS sığaçları
8. Hafta Arasınav
9. Hafta MOS işlevsel yükselteç tasarımı, giriş katı, yükselteç katı, akım kaynakları, kararlılık, kompanzasyon
10. Hafta Giriş katı, yükselteç katı, akım kaynakları, kararlılık, kompanzasyon
11. Hafta Giriş katı, yükselteç katı, akım kaynakları, kararlılık, kompanzasyon
12. Hafta Anahtarlı-sığaç süzgeç tasarımı
13. Hafta Sinyal akış şeması
14. Hafta MOS sürekli zaman süzgeçleri
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1. Rabaey, J.M., Digital Integrated Circuits, Prentice-Hall International (UK) Ltd., London, 1996.
2. Weste, N. and Eshraghian, K., Principles of CMOS VLSI Design, Addison-Wesley Publishing Company, USA, 1993.
3. Trimberger, S., Field-Programmable Gate Array Technology, Kluwer Academic Publishers, Boston, USA, 1994.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Proje120
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1  X   X   X   X   X
P2         
P3  X   X   X   X   X
P4    X   X   X   X
P5        X   X
P6         
P7         
P8        X   X
P9         
P10          X
P11          X