Anasayfa  »  Fen Bilimleri Enstitüsü »  Endüstri Mühendisliği Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ1 + UYGULAMA (Saat)AKTS
SERİM MODELLERİ VE PROJE YÖNETİMİ END508 --Program Ders Listesi-Program Ders Listesi------ 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL--Program Ders Listesi-Program Ders Listesi------
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoktor Öğretim Üyesi Tusan Derya
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi kazanır
2) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi kazanır
3) Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri ve modern mühendislik aygıtlarını kullanabilme becerisi kazanır
4) Proje yönetimini açıklayabilir ve proje tipi üretim sistemlerinde üretimi planlayabilir
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Proje Yönetimi: PERT
2. Hafta Proje Yönetimi: CPM
3. Hafta Tamsayılı Programlama
4. Hafta Tamsayılı Karar Modelleri ve Örnekler
5. Hafta Dal ve Sınır Algoritması
6. Hafta Doğrusal Olmayan Karar Modelleri ve Örnekler
7. Hafta Dışbükey ve İçbükeylik, Kareli Biçimler
8. Hafta Arasınav
9. Hafta Tek Değişkenli Doğrusal Olmayan Modelin Analitik ve Sayısal Çözümü
10. Hafta Çok Değişkenli Doğrusal Olmayan Modeller
11. Hafta Çok Kademeli Karar Problemleri
12. Hafta Dinamik Programlama, Örnekler
13. Hafta Risk ve Belirsizlik Ortamlarında Karar Verme
14. Hafta Çatışma Ortamında Karar Verme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARDolan A., Aldous J., 1993, Networks and Algorithms, Wiley, 544 p.
Daskin M.S., 1995, Network and Discrete Location, Wiley, 498 p.
Rosen K.H., 1995, Discrete Mathematics and Its Application (3rd ed.), Mc Graw Hill, 710 p.
Lockyer K., Gordon J., 1991, Critical Path Analysis 5th ed., Pitman Publishing, 244 p.
Gray C.F., Larson E.W., 2000, Project Management, Mc Graw Hill, 496 p.
Chatfield C., Johnson T., 2003, Adım Adım Microsoft Project 2003, Arkadaş Yayınevi, 512 s.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Proje130
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1  X   X   X   X
P2  X   X   X   X
P3      X   X
P4    X   X  
P5        X
P6        X
P7       
P8       
P9        X
P10        X
P11