Anasayfa  »  Fen Bilimleri Enstitüsü »  Endüstri Mühendisliği Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ1 + UYGULAMA (Saat)AKTS
YÖNEYLEM ARAŞTIRMASININ YÖNTEMBİLİMİ END531 Program Ders Listesi-Program Ders Listesi-------- 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYILProgram Ders Listesi-Program Ders Listesi--------
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor İmdat Kara
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Karar verme aşamasında model geliştirebilir ve uygulayabilir
2) Doğrusal programlamanın temellerini bilebilir
3) Doğrusal programlama çözüm tekniklerini açıklayabilir
4) Doğrusal programlama çözüm yazılımlarını kullanabilme ve sonuçları yorumlayabilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Yöneylem Araştırmasının Yöntembilimi
2. Hafta Doğrusal Programlama Örnekleri
3. Hafta Doğrusal Karar Modelinin Genel Yapısı, Temel İşlem ve Kavramlar
4. Hafta Doğrusal Programlamanın Temelleri ve Çözüm Yaklaşımları
5. Hafta Simpleks Algoritmasının Temelleri
6. Hafta Simpleks Algoritmasının İşlemleri
7. Hafta Büyük M ve İki Evreli Simpleks Algoritması
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Doğrusal Programlamada İkillik
10. Hafta İkil Simpleks Algoritması
11. Hafta Duyarlılık Analizleri
12. Hafta Ulaştırma Modeli
13. Hafta Ulaştırma modelinde Duyarlılık Analizleri
14. Hafta Atama Modeli
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1.Bazaraa M.S., Jarvis J.J., Sherali H.D., 1990, Linear Programming and Network Flows 2nd ed., John Wiley & Sons, 684 p.
2.Hillier F.S., Lieberman G.J., 2001, Introduction to Operations Research (7th ed.), Mc Graw-Hill, 1240 p.
3.Castillo E., Conejo A.J., Pedregal P., Garcia R., Alguacil N., 2002, Building and Solving Mathematical Programming Models in Engineering and Science, Wiley, 546 p.
4.An Introduction to Management Science, 9th ed., D. R. Anderson, D. J. Sweeney, and T.A. Williams, South-Western College Publishing, 2000.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİSunum,Sorun/Problem Çözme,Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Proje130
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1  X   X   X   X
P2  X   X   X   X
P3  X   X   X   X
P4      X  
P5    X   X  
P6       
P7       
P8       
P9       
P10       
P11