Anasayfa  »  Fen Bilimleri Enstitüsü »  Endüstri Mühendisliği Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ1 + UYGULAMA (Saat)AKTS
ÇOK ÖLÇÜTLÜ KARAR VERME END535 Program Ders Listesi-Program Ders Listesi-------- 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYILProgram Ders Listesi-Program Ders Listesi--------
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Bilimsel ve matematiksel prensipleri anlama ve bunları çok ölçütlü karar verme pratiğinde uygulayabilir
2) Çok ölçütlü karar verme uygulamalarında bilgisayar programlarını bir araç olarak kullanma becerisi kazanır
3) Veri analizi ve bir seçim problemi tasarımının temel prensiplerini uygulama becerisi kazanır
4) Tasarım sürecini farklı teknik alternatifleri çevre, maliyet, güvenlik ve diğer kısıtlar altında bir çok ölçütlü karar verme problemine uygulama becerisi kaznaır.
5) Bir seçim problemini tasarlama, analiz etme, ölçme ve değerlendirme becerisi kazanır
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Bilim, Yönetim, bilimsel yönetim, Karar Verme
2. Hafta Karar süreci, ortamlar, ölçütler, seçenekler, Karar Modelleri
3. Hafta Çok Ölçütlü Doğrusal Programlama
4. Hafta Pareto Optimal kavramı / Ödünleşme
5. Hafta Hedef Programlama(HP)
6. Hafta HP?da çözüm yaklaşımları
7. Hafta Çok ölçütlü doğrusal programlama bilgisayar uygulamaları
8. Hafta Uzlaşık programlama
9. Hafta Ara sınav
10. Hafta Analitik Hiyerarşi Süreci(AHS)
11. Hafta AHS temel ilkeleri, ikili karşılaştırmalar ve önceliklerin belirlenmesi
12. Hafta Sonlu Seçenekli Problemler için Diğer yaklaşımlar: TOPSİS
13. Hafta Risk ve belirsizlik ortamlarında karar verme
14. Hafta Çatışma ortamlarında karar verme: Oyunlar Çok ölçütlü kararların değerlendirilmesi: Örnekler
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARLecture Notes
Zeleny, Milan, Multiple Criteria Decision Making, McGraw-Hill Book Comp., New York, 1982.
Saaty, Thomas, L., Decision Making for Leaders, RWS Publications, Pittsburgh, 2001.
Winston, Wayne L., Operations Research, Duxbury Press, 3rd Edition, 1994
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev110
Mini-Sınav310
Devam15
Toplam(%)55
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)55
Finalin Başarıya Oranı(%)45
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1  X     X   X  
P2  X     X   X   X
P3  X   X   X   X   X
P4    X     X  
P5      X   X  
P6        X  
P7         
P8        X  
P9        X  
P10  X       X  
P11  X       X