Anasayfa  »  Fen Bilimleri Enstitüsü »  Makine Mühendisliği Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ1 + UYGULAMA (Saat)AKTS
ENDÜSTRİYEL İKLİMLENDİRME VE SOĞUTMA SİSTEMLERİ TASARIMI MAK532 Program Ders Listesi-Program Ders Listesi-Program Ders Listesi------ 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYILProgram Ders Listesi-Program Ders Listesi-Program Ders Listesi------
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoktor Öğretim Üyesi Levent Çolak
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Temel termodinamik kavramlarının öğrenilmesi.
2) Psikrometrik süreçlerin öğrenilmesi.
3) Isı ve kütle transferinin öğrenilmesi.
4) Isı değiştiriciler ve uygulamaları.
5) Isıl konfor uygulamaları.
6) Soğutma sistemlerinin çözümlemesi ve soğutma yükü hesaplamaları.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Giriş
2. Hafta Temel Termodinamik kavramlar
3. Hafta Temel Termodinamik kavramlar
4. Hafta Psikometrik süreçler
5. Hafta Psikometrik süreçler
6. Hafta Isı ve Kütle Aktarımı
7. Hafta Doğrudan Temas Aktarım aygıtları
8. Hafta ARA SINAV
9. Hafta Isıtma ve Soğutma Sargıları
10. Hafta Kompakt Isı Değiştiricileri
11. Hafta Isıl Rahatlık
12. Hafta Ilık Su Isıtma Sistemleri
13. Hafta Soğutma Yükü Hesaplamaları
14. Hafta Buhar Sıkıştırma Soğutma Sistemleri
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARHUNDY G., Refrigeration and Air Conditioning Fourth Edition
WITHMAN B., JOHNSON B., TOMCZYK J., SILBERSTEIN E., Refrigeration and Air Conditioning Technology, Operation and Control, 1996, John Wiley and Sons
McQUISTON, Faye C., PARKER, Jerald D., SPLITTER, Jeffery D., Heating, Ventilating and Air Conditioning Analysis and Design, John Wiley and Sons, 2005
ALTHOUSE, Andrew D., TURNQUIST, Carl H., BRACCIANO, Alfred F., Modern Refrigeration and Air Conditioning, Goodheart-Willcox Co., 2003
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav135
Ödev110
Mini-Sınav110
Devam15
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6
P1  X   X   X   X   X   X
P2           
P3           
P4           
P5  X   X   X   X   X   X
P6           
P7           
P8  X   X   X   X   X   X
P9           
P10           
P11  X   X   X   X   X   X