Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Enstitüsü »  Müzik ve Sahne Sanatları Anabilim Dalı Performans Tezsiz Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ1 + UYGULAMA (Saat)AKTS
MODAL VE MAKAMSAL ARMONİ UYGULAMALARI I KMP509 Program Ders Listesi-Program Ders Listesi---- 2 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezsiz Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYILProgram Ders Listesi-Program Ders Listesi----
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Melik Ertuğrul Bayraktarkatal
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) çeşitli mod ve makamlardaki ezgileri analiz eder, bu ezgilere eşlik yapabilir, yazacakları yapıtlarında kullanabilir ve doğaçlama yapabilirler.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Mod ve makam kavramlarına ilişkin bilgilerin ve akor kuruluşlarının özetle tekrar edilmesi.
2. Hafta Dorian modu ve Hüseyni makamında uygulamalar; analiz, eşlikleme ve doğaçlama.
3. Hafta Dorian modu ve Hüseyni makamı.
4. Hafta Phrygian modu ve Kürdi makamı.
5. Hafta Phrygian modu ve Kürdi makamı.
6. Hafta Hicaz makamı.
7. Hafta Hicaz makamı.
8. Hafta Ara sınav.
9. Hafta Segah makamı.
10. Hafta Segah ve Hüzzam makaları.
11. Hafta Hüseyni makamından Hicaz makamına modülasyon yapma.
12. Hafta Segah makamından; Kürdi, Hüseyni ve Hicaz makamlarına modülasyon.
13. Hafta İşlenen makamlarda uygulamalar.
14. Hafta İşlenen makamlarda uygulamalar.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARBestecilik Bakımından Türk Müziği ve Armonisi, Kemal İlerici. Modal Jazz 1,2 Ron Miller. Modal Jazz, Bill Dobbins. The Jazz Chord and Scale Handbook, Gary Keller. The Lydian Chromatic Concept of Total Organization for Improvisation, George Russell. Contemporary Styles, John Mehegan. Akkord Lexikon, Harald Banter. Standdardized Chord Symbol Notation, Carl Brant and Clinton Roemer
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev130
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1
P1 
P2 
P3 
P4 
P5  X
P6 
P7 
P8 
P9 
P10 
P11 
P12 
P13 
P14 
P15 
P16 
P17 
P18 
P19 
P20