Anasayfa  »  Sağlık Bilimleri Enstitüsü »  Halk Sağlığı Tezsiz Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ1 + UYGULAMA (Saat)AKTS
SAĞLIKTA TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ HAS544 - 3 + 0 8

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezsiz Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS8
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Öğrenciler bu dersin sonunda kalite güvence sistemleri, sürekli kalite iyileştirme ve toplam kalite yönetimi arasındaki farklılıkları tartışabilir
2) Sağlık hizmetlerinde altyapı, süreç ve çıktıların iyileştirilmesine yönelik performans değerlendirme yöntemlerini tartışabilir
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Sağlıkta kaliteye giriş
2. Hafta Toplam kalite yönetiminin amacı ve felsefesi
3. Hafta Kalite iyileştirme araçları
4. Hafta Kalite iyileştirme yöntemleri
5. Hafta Kurum organizayonu ve yönetimi
6. Hafta Sağlık kuruluşlarında kalite
7. Hafta Hasta güvenliği ve tıbbi hatalar
8. Hafta Kalite istatistikleri
9. Hafta Sağlık hizmetleri bilgi sistemleri
10. Hafta Gösterge ve kodlama sistemleri
11. Hafta Dışsal kalite iyileştirme: akrediatsyon, eğitim ve sertifikasyon
12. Hafta Sağlıkta kalite yönetiminde mali kaynaklar ve ekonomi
13. Hafta Kalite iyileştirme, yasal düzenlemeler ve tıbbi etik
14. Hafta Sağlıkta kalite yönetiminin tarihçesi, güncel durumu ve geleceği
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARVarkey P. Medıcal qualıty management theory and practice. Jones and bartlett publishers, llc, and american college of medical quality, 2010
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev440
Toplam(%)70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)70
Finalin Başarıya Oranı(%)30
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2
P1  X   X
P2   
P3  X   X
P4   
P5   
P6   
P7   
P8   
P9  X   X
P10   
P11  X   X