Anasayfa  »  Fen Bilimleri Enstitüsü »  Kalite Mühendisliği Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ1 + UYGULAMA (Saat)AKTS
DENEY TASARIMI KAL501 Program Ders Listesi-Program Ders Listesi---- 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYILProgram Ders Listesi-Program Ders Listesi----
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoçent Doktor Kumru Didem Atalay
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi kazanır.
2) Bir sistem, eleman ve prosesi istenilen ihtiyaçları karşılayacak şekilde tasarlama becerisi kazanır.
3) Tasarladığı deneylerde MINITAB ve benzeri paket programları kullanarak sonuçları alabilme ve yorumlayabilme becerisi kazanır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERİstatistiksel Analiz ve Rassal Modeller
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Deney tasarımı ilkeleri tasarım örnekleri
2. Hafta Tek Etkenli Deneyler: Varyans çözümlemesinin mantığı(VÇ),
3. Hafta VÇ'den sonra ortalamaların testi, güven aralıkları, varyans bileşenleri
4. Hafta Tek Etkenli Deneyler Rasgele Bloklar: Tamamlanmış rasgele blok düzeni,
5. Hafta VÇ mantığı, Tamamlanmamış bloklar
6. Hafta Tek Etkenli Deneyler Latin Kare ve diğer kareler,
7. Hafta Ara Sınav
8. Hafta Çoketkenli Deneyler: Etkileşim kavramı ve VÇ mantığı,
9. Hafta Çoketkenli Deneyler: Etkileşim kavramı ve VÇ mantığı,
10. Hafta Çoketkenli Deneylerde Rasgelelik Üzerine koyulan Kısıtlar
11. Hafta 2k Çoketkenli deneyleri
12. Hafta 2k Çoketkenli deneyleri
13. Hafta Bloklarda Etki Karışımı
14. Hafta Kesirli Tekrarlı Deneyler
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARC.R.Hicks, 2009. (translated), Deney Düzenlemede İstatistiksel Yöntemler, Z.Muluk, Ö.Toktamış,S.Kurt, E.Karaağaoğlu, Gazi Kitapevi yayını, Ankara, 2009
Montgomery D.C. 200. Design and Analysis of Experiments, 5th Edition, Wiley.
W.G.Cochran , G.M.Cox, 1957. Experimental Designs, Wiley, New York.
Erbaş O.S., Olmuş H.,2006, Deney Düzenleri ve İstatistik Analizleri, Gazi Kitapevi, Ankara.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Sunum,Proje,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav120
Ödev320
Mini-Sınav415
Proje115
Toplam(%)70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)70
Finalin Başarıya Oranı(%)30
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X    
P2  X    
P3  X   X   X
P4    X  
P5  X     X
P6    X