Anasayfa  »  Fen Bilimleri Enstitüsü »  Kalite Mühendisliği Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ1 + UYGULAMA (Saat)AKTS
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ KAL503 Program Ders Listesi-Program Ders Listesi---- 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYILProgram Ders Listesi-Program Ders Listesi----
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IÖğretim Görevlisi Aysun Telek
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) TKY prensiplerini yorumlama becerisi kazanır.
2) Kalite düşünürlerinin görüşlerini yorumlama becerisi kazanır.
3) Bir işletmede kalite organizasyonunu kurabilme becerisi kazanır.
4) Stratejik performans yönetimi sistematiğini uygulayabilme becerisi kazanır.
5) Problem çözme araçlarını kullanabilme becerisi kazanır.
6) Örgüt kültürü ve kalite kültürünü analiz edebilme ve tanımlayabilme becerisi kazanır.
7) Kalite modellerini analiz edebilme becerisi kazanır.
8) Başarılı bir TKY uygulaması için gerekli olan liderlik ve motivasyon gereklerini tanımlayabilme becerisi kazanır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Genel kalite bilgileri ve TKY prensipleri
2. Hafta TKY prensipleri ve kalite düşünürlerinin görüşleri
3. Hafta TKY prensipleri ve kalite düşünürlerinin görüşleri
4. Hafta Kalite düşünürlerinin görüşleri, kalite-verimlilik-kar ilişkisi
5. Hafta Kalite organizasyonu
6. Hafta Stratejik Performans Yönetimi, Hoshin Kanri, Göstergelerle Yönetim
7. Hafta Kalite kültürü ve örgüt kültürü
8. Hafta Özdeğerlendirme, Deming, MBNQA ve EFQM modelleri
9. Hafta Ara sınav
10. Hafta Liderlik ve Motivasyon
11. Hafta Problem çözme süreci, 7 eski ve 7 yeni araç
12. Hafta Benchmarking, güçlendirme
13. Hafta Takım çalışması, çatışma yönetimi
14. Hafta Makale sunumları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARDeming E. (1996) Krizden Çıkış, Kalder Yayınları.
Imai, M. (1986) Kaizen, Kalder Yayınları.
Juran and Gryna (2001) Quality Planning & Analysis, 4th ed., McGraw-Hill.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Sorun/Problem Çözme,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev830
Makale Sunuşu110
Toplam(%)70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)70
Finalin Başarıya Oranı(%)30
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6Ö7Ö8
P1               
P2  X   X   X   X   X   X   X   X
P3          X      
P4  X   X   X   X   X   X   X   X
P5  X   X   X   X   X   X   X   X
P6  X   X     X         X