Anasayfa  »  Fen Bilimleri Enstitüsü »  Makine Mühendisliği Doktora Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ1 + UYGULAMA (Saat)AKTS
SİSTEM MODELLEME VE TANIMLAMA MAK612 --Program Ders Listesi------ 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİDoktora
DERSİN YILI-
YARIYIL--Program Ders Listesi------
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoktor Öğretim Üyesi Bedi Cenk Balçık
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi kazanırlar.
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi kazanırlar.
3) Bir sistem, eleman ve projesi istenilen ihtiyaçları karşılayacak şekilde tasarlama becerisi kazanırlar.
4) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi kazanırlar.
5) Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri ve modern mühendislik aygıtlarını kullanabilme becerisi kazanırlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Sistem ve sinyaller için modeller
2. Hafta Temel test ve tanımlama metodları
3. Hafta Basit kavram ve doğrusal sistem teorisi, olasılık yöntemleri
4. Hafta Basit kavram ve doğrusal sistem teorisi, olasılık yöntemleri
5. Hafta Basit kavram ve doğrusal sistem teorisi, olasılık yöntemleri
6. Hafta Sinyallerin fourier analizleri
7. Hafta En küçük kareler kestirimi
8. Hafta ARASINAV
9. Hafta Parametrik yöntemlerle transfer fonksiyon modellerinin tanımlanması
10. Hafta Parametrik yöntemlerle transfer fonksiyon modellerinin tanımlanması
11. Hafta Parametrik yöntemlerle transfer fonksiyon modellerinin tanımlanması
12. Hafta Spektrum kestirimi
13. Hafta Spektrum kestirimi
14. Hafta Tasarım örnekleri
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARModeling Identification and Simulation of Dynamic Systems P.P.J. van den Bosch, A.C. van der Klauw, CRC Press 1994
Modeling of Dynamic Systems L. Ljung and T. Glad Prentice Hall 1994
System Modeling and Identification R.Johanessen Prentice Hall 1993
L. Ljung: System Identification: Theory for the User. Prentice Hall 1999, 2nd ed.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav135
Ödev110
Mini-Sınav25
Proje110
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1  X        
P2    X      
P3      X    
P4         
P5        X  
P6         
P7         
P8         
P9         
P10         
P11          X